Klub Podróżnika

Szanowni Czytelnicy! Uprzejmie informujemy, że Dział Dziecięcy Filii posiada nowy numer telefonu: 507 770 859

Największe atrakcje USA - Kolejny Klub Podróżnika za nami!

wtorek, 05-03-2024, 17:29
Na dzisiejszym Klubie Podróżnika gościliśmy dr Małgorzatę Kopyrę, która przedstawiła nam największe atrakcje USA.Poniżej kilka ciekawostek:Nowy Jork.: Miasto piękne, warte zobaczenia ale niestety brudne. Obfitujące w piękne atrakcje turystyczne: Statua Wolności, Brooklyn Bridge, High Line.Wodospad Niagara: jest w samym centrum miasta, jest elektrownią.Park Narodowy Badlands: w parku odbyło się...

Wędrówka po Albanii już za nami!

środa, 07-02-2024, 07:55
Kolejne spotkanie Klubu Podróżnika za nami! Tym razem gościliśmy Izabelę Nowek - Polkę mieszkającą w Albanii.Poniżej kilka ciekawostek ze spotkania:Albania ma wielkość województwa wielkopolskiego, ale jest bardzo bogata w atrakcje turystyczne.Albania obfituje również w bunkry.. jest ich ponad 160 tysięcy.W Albanii religie przenikają się, nie przeszkadzając sobie. Do kościołów chodzi się w ważnych...

Indie. U stóp Himalajów - styczniowy Klub Podróżnika za nami!

środa, 10-01-2024, 10:22
Kolorowe, żywiołowe i przede wszystkim tolerancyjne Indie przedstawiła nam wczoraj Pani Maria Tyws na Klubie Podróżnika.I chociaż warunki pogodowe nie pozwoliły nam zobaczyć krajobrazu z 5500 m.n.p.m., to i tak poznaliśmy Indie jako: fascynujący i barwny kraj o bogatej historii i różnorodnej kulturze. W którym dawne tradycje splatają się z nowoczesnością, a zapierające dech w piersiach krajobrazy...

Mało znana Rumunia

środa, 06-12-2023, 08:02
Rumunia mało znana została przez nas poznana! A oprowadził nas po niej Pan Janusz Mirek.  We wtorek 5 grudnia odbyło się kolejne spotkanie Klubu Podróżnika. Odwiedziliśmy kopalnie soli, zwiedziliśmy miasteczko Medias, Boian, podróżowaliśmy ciekawymi powozami oraz odwiedziliśmy miasto hrabiego Drakuli oraz wiele kościołów warownych - w jednym z nich zobaczyliśmy organy śmierci.Miejscowość...

Jubileuszowy Klub Podróżnika

środa, 08-11-2023, 10:01
Jubileuszowe spotkanie Klubu Podróżnika za nami!We wtorek 07.11.2023 świętowaliśmy 10-lecie powstania Klubu Podróżnika w doborowym Towarzystwie! W świat islamskiego Pakistanu zabrał nas Robert Wojtczak, który oprócz ciekawej prezentacji, pięknych zdjęć oraz ciekawych historii, przedstawił się nam w oryginalnym pakistańskim stroju.Wszystkim sympatykom Klubu Podróżnika serdecznie dziękujemy za...

Październikowy Klub Podróżnika za nami!

środa, 04-10-2023, 11:59
Po tajemniczym Watykanie oprowadził nas Michał Szulim. W październikowym Klubie Podróżnika mieliśmy okazję poznać to najmniejsze państwo świata, którego językiem urzędowym jest łacina i które ma odrębną walutę – euro watykańskie.  Poniżej przedstawimy kilka ciekawostek odnośnie Watykanu: Papieżowi gotuje 6 sióstr … a podobno gdzie kucharek 6 tam nie ma co jeść Biblioteka Watykańska...

Klub podróżnika - Liban - Bolesław Grabowski

piątek, 15-09-2023, 12:50
Powakacyjne spotkanie w Klubie Podróżnika rozpoczęliśmy z wielkim przytupem!Po Libanie oprowadzał nas Bolesław Grabowski –pochodzący z Nowej Rudy miłośnik podróży oraz przyjaciel naszej biblioteki.Dla osób, które nie mogły uczestniczyć w spotkaniu poniżej kilka ciekawostek o tym interesującym kraju:- Liban od Polski dzielą tylko 4 godziny lotu samolotem .. ale uwaga: zdarza się, że samolot może...

Góry dla każdego - wykład Pani Agnieszki Kanarek

środa, 10-05-2023, 10:25
Kolejny Klub Podróżnika za nami! Naszym gościem była przesympatyczna Pani Agnieszka Kanarek, która ma ogromnie dużo pasji(jeździectwo, dietetyka, sport). Jedną z pasji są wędrówki po górach... Szczególnie tych najbliższych nam jak i sercu Pani Agnieszki. Serdecznie dziękujemy za wszystkie rady, które usłyszeliśmy. Życzymy wielu sukcesów oraz zdobywania kolejnych szczytów!

Majowy Klub Podróżnika

środa, 26-04-2023, 14:53
Majowy Klub Podróżnika! Serdecznie zapraszamy na majowy Klub Podróżnika. Naszym gościem będzie Pani Agnieszka Kanarek. 09.05.2023 r. godz. 16:00 Wypożyczalnia GłównaRynek 2

Kwietniowy Klub Podróżnika za nami

środa, 05-04-2023, 10:30
Seszele to prawdziwy raj na ziemi! W kwietniowym Klubie Podróżnika zabrała nas w to magiczne miejsce Pani Dorota Tomska-Kuriata wraz z córkami: Mileną oraz Lilą.Oto kilka ciekawostek o których się dowiedzieliśmy podczas spotkania:Seszele nie są typowo turystycznym krajem, nie znajdują się w nim żadne zabytkowe kościoły czy też inne obiekty. Wyspy były uwielbiane przez piratów.. ba rząd republiki...